"Patrick Modiano, Nobel de Literatura 2014. Memoria, olvido, identidad y culpa" |
A obra que nos ocupa, Calle de las tiendas oscuras, premio Goncourt 1978, mereceu opinións e/ou reseñas en El Cultural (2009), Lecturalia, Quelibroleo.com, La librería de Javier (blog, 2009), Leer sin prisa (blog, 2011), El placer de la lectura (blog, 2014), Encuentros con las letras (2016) (mesmo ¿Por qué me gusta tanto Calle de las Tiendas Oscuras, de Patrick Modiano?” (Mundiario, 2014). Vid. enlaces. Habería moitas máis referencias, quedámonos con estas polo momento.
Nacido en Boulogne-Billancourt en 1945, Modiano, fillo
dun descendente de xudeus italianos e dunha actriz belga -que se coñeceran e ocultaran durante a ocupación alemá de Francia- tivo unha infancia marcada pola continuas
ausencias dos pais e a temperá morte -aos 10 anos- do seu irmán. Rematou o
bacharelato e non iniciou estudos superiores; aos 23 anos, en 1968, publicou a
súa primeira novela e desde entón adicouse unicamente á escritura. A
través das palabras de Modiano (en entrevistas e declaracións a diferentes
diarios) podemos reconstruír a personalidade do autor e as claves da súa
narrativa. Vexamos algúns titulares e entremos nas súas declaracións a través dos enlaces: “Patrick Modiano: "El tiempo es destructor como un
bombardeo" (La Vanguardia,
2009); “Las obsesiones de Modiano”
(Babelia, 2009); 'Cuando
escribes, te escondes detrás del libro' (El Mundo, 2014); “Escribir es una actividad solitaria”, (ABC,
2014); “Estoy en una eterna huida hacia
delante” (Babelia,
2015); “Escribir es desagradable”. (El Mundo, 2015).
Distintos
críticos e autores reflexionaron sobre a súa obra. Traemos aquí “Modiano, instrucciones de uso” (Ernesto
Ayala, EL PAÍS, 2014); “Octubre Modiano” (Muñoz Molina, EL PAÍS, 2014); “¿Escribe el Nobel Patrick Modiano
siempre el mismo libro?” (Navarro / Fasce, Babelia, 2014); “Patrick Modiano: la clave”
(Luis Antonio de Villena, El
Mundo, 2015); “El mapa Modiano” (Jordi
Corominas, El Mundo, 2015); “Miniaturas Modiano” (Jordi Corominas, El Mundo, 2015) e “Sombras y luces en el París de Modiano”, reseña
de París-Modiano, en ABC Cultural, 2015.
Entre todos, seleccionamos un fragmento de "Octubre Modiano" (Muñoz Molina):
Entre todos, seleccionamos un fragmento de "Octubre Modiano" (Muñoz Molina):
"Ha dicho Modiano que si hubiera vivido en el siglo XIX, sus novelas habrían tratado de personajes y de cosas más sólidas. Pero el tiempo de su vida, ya desde antes de su nacimiento, ha sido el de las desapariciones y las demoliciones, una época en la que la palabra desaparecido dejó de ser un adjetivo para convertirse en sustantivo; en la que las guerras adquirieron la suficiente fuerza destructiva para que ciudades enteras pudieran desaparecer de la noche a la mañana".
O Nobel de Literatura 2014
foille concedido «Pola arte da memoria coa que
evocou os máis inalcanzables destinos humanos e descuberto o mundo da
ocupación». Peter Englund, o secretario permanente da Academia sueca, chamou a Modiano "un Marcel Proust do noso tempo", indicando que os seus traballos son "sempre variacións do mesmo, sobre a memoria, sobre a perda, sobre a identidade, sobre a busca". Vid. The New York Times, 9-10-2014.
Podemos ler información sobre este feito (Modiano, Nobel de Literatura 2014) nestes enlaces: EL PAÍS, El Cultural, El Mundo, ABC. O discurso do Nobel, en EL PAÍS e ABC.
O próximo libro que leremos no club será O gran Gatsby, de Francis Scott Fitzgerald (1925). Do París de Modiano á América dos "locos anos vinte". A sesión compartida terá lugar, probablemente, o 29 de marzo.
Podemos ler información sobre este feito (Modiano, Nobel de Literatura 2014) nestes enlaces: EL PAÍS, El Cultural, El Mundo, ABC. O discurso do Nobel, en EL PAÍS e ABC.
O próximo libro que leremos no club será O gran Gatsby, de Francis Scott Fitzgerald (1925). Do París de Modiano á América dos "locos anos vinte". A sesión compartida terá lugar, probablemente, o 29 de marzo.
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